Motorni brodovi

Motorni brodovi pripadaju jednom osebujnom pogledu na svijet koji se razlikuje od pristupa jedrenju i jedrilicama. Želite li svoj doručak pojesti u Splitu, ručak na Hvaru, a večeru na Korčuli?

Izum vanjskog motora i, kao posljedica toga, motornog broda, ubraja se u jedan od najvećih izuma 20. stoljeća. Iako su prvi motorni brod konstruirali Njemci Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach, koji su ga prvi put testirali 1886. na rijeci Neckar za ovo inžinjersko čudo, što motorni brod sasvim sigurno jest, zaslužan je zapravo jedan amerikanac. Riječ je o Oleu Evinrudeu, koji je prvi vanbrodski motor konstruirao 1907. godine od čelika i mjedi u američkoj saveznoj državi Wisconsin

 Zanimljivo je da je u dizajn motornog broda samo godinu dana kasnije revoluciju uveo njegov sunarodnjak, američki pomorski arhitekt John L. Hacke, koji je izumio v- trup (tzv. 'v- hull') i prvi upotrijebio benzinski motor, i koji je te iste godine utemeljio tvrtku Hacker Boat Co., koja je 1911. dizajnirala 'Kitty Hawk', prvi uspješni hidroplan. To je bio brod koji je premašio brzinu od 50 milja na sat i tako postao najbrže plovilo na svijetu do tad.

 Danas motorni brodovi čine preko 80 posto svih rekreativnih flota u svijetu, a 'aute na vodi', kako ih još neki zovu, upotrebljava se za ribolov, turizam, spasilačke operacije, ili, recimo, transport u trgovini. Svi se uglavnom razlikuju po veličini i konfiguraciji pa tako neki imaju svega 4 metra dok drugi predstavljaju prave mega-luksuzne jahte, kojima se može preploviti ocean.

 Slijedeća točka razlikovanja jest motor. Dok je kod nekih motor smješten unutra, postoje i takvi motorni brodovi koji imaju vanjski ili čak hibridni motor. Unutarnji motor instalira se sa strane, a sadrži mašinu za unutarnje sagorijevanje, mjenjač i propeler u jednom prijenosnom uređaju dok hibridni motor mašinu za unutarnje sagorijevanje ima instaliranu unutar broda, a mijenjač i propeler u vanjskom dijelu.

 Postoje i dvije različite vrste konfiguracija unutarnjeg motora-jedna je tzv. v-pogon, a druga direktni pogon-od kojih je traženija prva (v-pogon), što je posljedica sve veće popularnosti danas mnogima omiljenih sportova na vodi.

 Zašto su motorni brodovi, možda se pitate, najčešći izbor ljubitelja krstarenja, i kako to da od svih plovila baš oni omogućavaju toliki komfor? Odgovor je višeznačan, ali je posve sigurno da se to može pripisati činjenici da osjećaj slobode i neovisnosti na motornom brodu nema premca. Užitak sportske vožnje ili relaksiranog krstarenja na luksuznom brodu znači da on nudi ponešto za svakoga. Većina motornih brodova dobro je opremljena za vožnju na veće udaljenosti dalje od obale dok dovoljno prostora na i ispod palube omogućava ugodan duži boravak na otvorenom moru.

 Veličina motornih brodova varira između 7 i 12 metara, a svaka motorna jahta ima jednu ili više kabina sa krevetima i wc-ima te potpuno opremljenu kuhinju (koja ima sudoper, frižider i štednjak) što putnicima omogućava potpunu ugodnost i slobodu za vrijeme krstarenja.Motorni brodovi su, stoga, idealni za duži odmor te, naravno, savršeni za one koje zanimaju velike brzine i uzbuđenja.

 U našoj bogatoj ponudi, oni najdulji- motorni brodovi duljine 16 m- u špici sezone mogu se iznajmiti već po cijeni od 7000 eura. Riječ je o plovilima koja nude savršen komfor u 2, 3 ili 4 kabine te uključuju skipera. Iako je nepisano pravilo da je skiper obavezan na motornim brodovima većim od 16 m, pa čak i manjima, kod nas niste obavezni unajmiti profesionalnog skipera na motornom brodu veličine do 16 m, osim ako to nije vaša izričita želja. Uz to, sva naša plovila opremljena su prostranim kabinama, najsuvremenijim navigacijskim i komunikacijskim sistemima, sofisticiranom tehnologijom, tv uređajima s velikim ekranima, opremom za vodene sportove i mnogim drugim pogodnostima.